Predstavite nam vaše terensko vozilo.
Uporabniški avatar
game-on
#351
Po 2 letih mobilnosti s super praktičnim in preprostim hatchbackom sem spet prešel na terensko vozilo. Naj se popravim, 2 leti sem se prepričeval, da bo bolje, če imam prevozno sredstvo, ki je poceni in praktično. Potem pa sem si, kot v reklami, rekel, da se cenim in si spet nabavil terenca :lol:
Gre za dolgo izvedenko Patrola 3.0 GR (Y61) DI, letnik 2001. Avto spada še med prvo serijo - to so tisti 3.0 motorji s premajhnimi oljnimi kanali, ki lastnika radi 'poveselijo' s kakšno aerodinamično luknjo na (najpogosteje) 3. in 4. batu. Zaradi tega se jih je v tujini oprijelo ime 'grenade' - granata. Motorji so bili zasnovani s premajhno kapaciteto olja v karterju, zaradi česar je ob bolj zahtevni vožnji vso olje prešlo v zgornji del motorja, karter pa je bil praktično suh. Nissan je omenjeno reševal s krajšanjem merilnih šipk.
Kakorkoli, 3.0 je vseeno lahko zanesljiv motor, le paziti je potrebno nanj.

Pa da potisnemo črnogledost vstran... to je moj hotel Ritz, moj titanik. Zaradi velikosti seveda, tako luksuzen pač ni :lol: Avto se je ob nakupu peljal lepo, lastniki so delovali kot da so zanj skrbeli zgledno in pedantno. Šasija in pod karoserije sta sicer potrebna nove preplastitve, vidna je precejšna površinska rja, vendar brez gnilobe.

Slika

Slika

Preden preidem na 'offroad' dodatke bi rad nekaj časa in denarja posvetil zanesljivosti avtomobila. Tako sta v prvi vrsti merilnika EGT (temperature izpušnih plinov) ter pritiska turbine. Slednji, da je možno identificirati prekomerni pritisk, tj. overboost, EGT pa da lahko glede na temperaturo rangiram svojo vožnjo in preprečim pregrevanje, ki je poglavitni razlog za pojav granate.
Nabavil sem Prosport digitalna merilnika in si 3d natisnil nosilca. Par slikic:

Slika

Slika

Slika

Slika

Sprva me je bilo ob montaži strah, da bodo merilniki na tem mestu ovirali moj pogled, vendar ga ne. Na sliki vse skupaj izgleda veliko bolj moteče.

Sledila je menjava vmesnega hladilnika ali intercoolerja. Tudi moj Patrol je trpel za klasično težavo - slabo kvaliteto originalnega intercoolerja, ki ni varjen in začne puščati. Nabavil sem večjega, varjenega, z ventilatorjem, ki je hkrati prišel še z nastavkom za merilnik pritiska (ni bilo potrebe po vrtanju v IC cev). IC sem naročil od možaka iz Rusije, poslan pa mi je bil preko nekoga na Češkem. Predstavljajte si klic ob 22h, na telefonu izpisana češka številka ....
Gospod reče: "Matic ... intercooler... ", veselo odvrnem: "Ja, ja".
Mi po češko pove nekaj stavkov, mu rečem "Ne razumem". Odvrne "Ne razumeš".
Ponovi taistih nekaj stavkov. Tokrat bolj počasi, ker tako pa bi pač moral razumeti. Rečem "Ne razumem". "Ne razumeš".
In spet, tokrat smrtno resno ter po polžje. Mu pa rečem "Ok". Odvrne "Ok", se po češko poslovi in prekine.
Sicer še danes ne vem kaj sem se z možakom dogovoril, sem pa intercooler dobil :lol:

Slika

Slika

Slika

Slika

Doma sem od prej imel še CB postajo, pa sem si za njo izrisal in natisnil nosilec.

Slika

Slika

Naslednji dodatek bo Provent 200 catch can, ker sem ob pregledu cevi od IC ugotovil, da so res precej naoljene ter nato verjetno Tillix boost control (needle&dawes valve).
jeza, Msusa je všeč
Uporabniški avatar
game-on
#869
Ni ravno nekaj velikega, ampak mogoče pa bo koga zanimalo.

Montiral sem catch can. Potreboval sem precej časa, da sem nabral vse 'sestavine' in ne vem, ali je pomanjkanje najbolj banalnih delov stalnica le na Ptuju, ali dejansko povsod. O reducirju 25mm-16mm sem lahko le sanjal. V eni izmed trgovin je obnašanje mejilo že na posmehovanje, ko sem razlagal kaj rabim. Pravtako je bilo nemogoče dobiti 16mm fiting z 3/8" BSPT navojem. Še za 12mm in 16mm cevi sem moral obdelati par trgovin, da sem jih nabral skupaj. Vglavnem, zanimivo. Boljše naročiti preko spleta in vse skupaj montirati čez kak mesec, ko vse prispe.

Mann+Hummel Provent 200 - https://www.ebay.co.uk/itm/PROVENT-200- ... SwEzxYcXJc
(ceneje ga nisem našel s poštnino, če mogoče koga zanima)
Vse kar sem prebral kaže v smeri, da je to najboljša rešitev. Zadeva ima dejansko pravi filter, napram nekaterim catch can-om, ki so prazni ali pa imajo notri le kos naluknjane kovine. Izogibati se je pravtako potrebno tistim, ki imajo notri medeninaste 'kompresorske filtre':
Slika
Slika
Velika verjetnost je, da bo pozimi tak filter zmrznil in povzročil dovolj povratnega pritiska, da bo šlo tesnilo ali celo kaj hujšega. Zato definitivno kupiti nekaj preverjenega in po možnosti z ventilom, kot ga ima Provent, ki se ob prevelikem pritisku odpre.

Ker je bilo za smisleno ceno nemogoče najti 25mm-16mm reducir, sem ga narisal in natisnil iz nylon plastike, ki je temperaturno in kemično obstojna.
Slika

Slika

Slika

Nato sem ustvaril preprost nosilec, ki se privijači na obstoječe luknje na blatniku.

Slika

Ker je fiting iz motorja v osnovi 12mm, fiting za vračanje pa 16mm, sem se odločil, da ga zamenjam za 16mm. Originalno je vmes pač cev, ki se zmanjša od 16mm-12mm.
Pravtako ima originalni fiting (iz motorja) zelo malo luknjo. Nekateri (na avstralskem forumu) jo povrtajo, ali pa pač menjajo za večji fiting (nekateri tudi 19mm), saj s filtrom predstavimo novo oviro.
Slika
Slika

Končni izdelek:
Slika

Zaenkrat je izhodna (modra) cev speljana ob šasiji in ima na koncu ventil. V bistvu se torej cev uporabi za držanje ulovljenega olja, dokler ga ob servisu ne izpustimo. Načeloma je to najbolj pogosta rešitev, ki jo je moč zaslediti na spletu.
Je pa na mizi že natisnjen prototip za zamenjavo omenjenega. Samo smiselno mesto za montažo še je potrebno najti.

Slika

Če bi se kdo rad lotil montaže - pri 3.0DI Patrolu potrebujete catch can, 2x reducir 25-16mm, 1m 16mm cevi in 1m 12mm cevi ter objemke, nosilec, 12mm pipico ter 16mm fiting z 3/8" BSPT navojem (imam še 4, podarim).
[Reddit] Land Cruisers

https://www.reddit.com/r/LandCruisers/comments/ety[…]

[Reddit] Direktno iz delavnice

https://www.reddit.com/r/Justrolledintotheshop/com[…]

[Reddit] 4x4

https://www.reddit.com/r/4x4/comments/etsewj/shame[…]

[Reddit] Overlanding

https://www.reddit.com/r/overlanding/comments/etrt[…]